Skip to content (Press Enter)
Eva Asensio

Eva Asensio

Nadiva digital en el professional. Des de l'any 2000 aplico la meva formació periodística i multimèdia a estratègies de comunicació a internet.

  • Español
  • Sobre mi
  • Projectes
  • Directori de nous formats
  • Contacte
Projectes web

Web del Llibre d’Estil de la UOC

Universitat Oberta de Catalunya, 2017-2018
https://www.uoc.edu/portal/ca/llibre-estil

Objectiu: Crear un espai web per donar a conèixer la nova marca UOC i perquè tant proveïdors com el personal propi es puguin descarregar els diversos recursos i plantilles disponibles.

Procés de treball: Alguns recursos i la documentació relacionada amb la marca s’havien pujat a la intranet de la universitat, a la que només té accés el personal. Per tal de publicar-los en un nou web accessible a tothom, es va realitzar una auditoria de continguts a més d’un benchmarking dels espais d’identitat corporativa d’altres organitzacions.

Es va fer una proposta d’arquitectura de la informació, que va ser validada pel client intern, i es va treballar amb l’àrea de disseny tots els recursos gràfics, imatges i plantilles que es publicarien. També es van recollir les guies d’estil i recursos dels equips d’audiovisuals i de xarxes socials.

Durada: Octubre de 2017 a maig de 2018.

Rol en el projecte: Vaig coordinar-me amb els equips interns responsables de les guies d’estil que es publicarien (disseny, audiovisuals i xarxes socials). Vaig realitzar l’anàlisi i la proposta d’arquitectura de la informació. Vaig redactar els textos web, a partir del material documental, vaig crear l’estructura al gestor de continguts, vaig pujar tots els continguts (text, imatge, àudio, vídeos, PDFs, plantilles a Google Drive). Un cop publicat el web, vaig ser responsable del manteniment de l’espai (canvis, creació de noves pàgines, actualització de la informació).

Valor afegit: Un dels fenòmens que es va detectar durant el benchmarking és que bona part dels espais d’identitat corporativa eren o massa esquemàtics, oferint únicament el logotip i els recursos per descarregar però sense explicar la filosofia darrera de la marca, o massa genèrics, sense oferir els recursos que necessiten els usuaris. En la majoria dels casos, a més, la concepció de la marca no tenia en compte la vessant digital i només es presentava el logotip amb aplicacions per a papereria i cartelleria. Si existien, no es recollia la guia d’estil web, ni la guia audiovisual, ni la de xarxes, ni l’estil sonor.

El gran repte va ser oferir tots aquests productes de forma coherent, sense que l’usuari es perdés pel web, sinó que amb pocs clics pogués arribar al que buscava, fos quina fos la seva necessitat, tant si només volia descarregar-se un logotip, com si volia comprendre l’arquitectura de marca. Fruit d’aquest repte, va sorgir la idea de la Guia ràpida d’estil gràfic, que en un parell de pàgines sintetizava els conceptes bàsics de la marca.

Eines / Tecnlogies: OpenCMS, Microsoft Excel, Google Drive, Adobe Photoshop, Adobe Acrobat, Microsoft PowerPoint.

Related Projects

Avaluació d’usabilitat del procés de subscripció a tres diaris digitals i proposta de disseny UX/UI

11 gener 2021

Briefing i prototip d’una aplicació interactiva

19 maig 2019

Migració a un CMS del web del Servei Lingüístic

16 març 2016

Idioma

  • Español

Menú

  • Sobre mi
  • Projectes
  • Directori de nous formats
  • Contacte

RSS Directori de nous formats

  • “Boicots, no bombes: les sancions són una tàctica habitual, amb resultats desiguals”
  • Seguiment de l’excés de mortalitat per COVID-19 a diferents països
  • “Volcà de la Palma: radiografia de la zona arrasada per la lava i trajectòria prevista”

Contacte

  • Emaileasensio@periodistes.cat
  • AddressBarcelona
© Copyright 2022 Eva Asensio. Perfect Portfolio | Developed By Rara Theme. Powered by WordPress.