Universitat Oberta de Catalunya, 2017-2018
https://www.uoc.edu/portal/ca/llibre-estil
Objectiu: Crear un espai web per donar a conèixer la nova marca UOC i perquè tant proveïdors com el personal propi es puguin descarregar els diversos recursos i plantilles disponibles.
Procés de treball: Alguns recursos i la documentació relacionada amb la marca s’havien pujat a la intranet de la universitat, a la que només té accés el personal. Per tal de publicar-los en un nou web accessible a tothom, es va realitzar una auditoria de continguts a més d’un benchmarking dels espais d’identitat corporativa d’altres organitzacions.
Es va fer una proposta d’arquitectura de la informació, que va ser validada pel client intern, i es va treballar amb l’àrea de disseny tots els recursos gràfics, imatges i plantilles que es publicarien. També es van recollir les guies d’estil i recursos dels equips d’audiovisuals i de xarxes socials.
Durada: Octubre de 2017 a maig de 2018.
Rol en el projecte: Vaig coordinar-me amb els equips interns responsables de les guies d’estil que es publicarien (disseny, audiovisuals i xarxes socials). Vaig realitzar l’anàlisi i la proposta d’arquitectura de la informació. Vaig redactar els textos web, a partir del material documental, vaig crear l’estructura al gestor de continguts, vaig pujar tots els continguts (text, imatge, àudio, vídeos, PDFs, plantilles a Google Drive). Un cop publicat el web, vaig ser responsable del manteniment de l’espai (canvis, creació de noves pàgines, actualització de la informació).
Valor afegit: Un dels fenòmens que es va detectar durant el benchmarking és que bona part dels espais d’identitat corporativa eren o massa esquemàtics, oferint únicament el logotip i els recursos per descarregar però sense explicar la filosofia darrera de la marca, o massa genèrics, sense oferir els recursos que necessiten els usuaris. En la majoria dels casos, a més, la concepció de la marca no tenia en compte la vessant digital i només es presentava el logotip amb aplicacions per a papereria i cartelleria. Si existien, no es recollia la guia d’estil web, ni la guia audiovisual, ni la de xarxes, ni l’estil sonor.
El gran repte va ser oferir tots aquests productes de forma coherent, sense que l’usuari es perdés pel web, sinó que amb pocs clics pogués arribar al que buscava, fos quina fos la seva necessitat, tant si només volia descarregar-se un logotip, com si volia comprendre l’arquitectura de marca. Fruit d’aquest repte, va sorgir la idea de la Guia ràpida d’estil gràfic, que en un parell de pàgines sintetizava els conceptes bàsics de la marca.
Eines / Tecnlogies: OpenCMS, Microsoft Excel, Google Drive, Adobe Photoshop, Adobe Acrobat, Microsoft PowerPoint.