Activitat acadèmica, 2013
Objectiu: Crear dues versions d’una infografia interactiva: una funcional, dirigida a un mitjà de comunicació generalista, i una altra estètica, adreçada a una publicació divulgativa.
Procés de treball: El treball es va presentar dins de l’assignatura de Visualització de la Informació del Grau de Multimèdia, impartida en aquell moment per Alberto Cairo. Es partia d’una infografia publicada pel prestigiós The Guardian sobre les donacions per fer front a la crisi humanitària de Síria, que s’havia de reelaborar donant lloc a dos productes suficientment diferenciats.
Vaig començar buscant altres dades que poguessin completar el gràfic original. Un cop descartades altres fonts que no resultaven útils per a la història, vaig descarregar les dades de l’Oficina de les Nacions Unides per a la Coordinació d’Assumptes Humanitaris (OCHA). Vaig haver de netejar-les i transformar-les per obtenir el format que necessitava. A partir d’aquestes, vaig començar a conceptualitzar la infografia:
- A quin tipus d’audiència es dirigia?
- Quins eren els objectius del gràfic? Quines preguntes sobre el tema podrien interessar-li al lector?
- Quins formats podien respondre millor a aquestes preguntes?
- Quin grau d’interactivitat tindrien els usuaris: només podrien avançar/retrocedir?, podrien navegar per les dades?, podrien cocrear a partir de les dades?
A continuació, vaig plantejar l’arbre de continguts de la primera versió del gràfic.

A partir d’aquest, vaig plantejar la proposta de disseny del gràfic funcional.
Per al gràfic estètic, vaig optar per un enfocament completament diferent, fent un gràfic més emocional, que apel·lés a la consciència dels usuaris davant el drama de Síria i els fes partícips. Amb una petita interactivitat, els usuaris poden convertir les donacions compromeses pels diferents països en donacions realitzades, ajudant a mitigar el patiment de la població.
Valor afegit: Adaptar el contingut, el format i el to del gràfic interactiu a diferents propòsits i públics. Utilitzar la interactivitat com un mitjà més per implicar els usuaris.
Eines / Tecnologia: Microsoft Excel, Adobe Photoshop.

