Activitat acadèmica, 2015
Objectiu: Detectar els principals errors d’usabilitat de diversos webs de viatges existents en el mercat, mitjançant l’ús d’algunes de les tècniques d’user research, com són l’avaluació heurística o el test d’usabilitat. Comprendre de forma pràctica les diferències entre cadacuna d’elles i en quines circumstàncies i context és més recomanable la seva utilització. Educar la mirada per descobrir els problemes d’usabilitat i prevenir-los, en la mesura del possible.
Procés de treball: Dins de l’assignatura d’Usabilitat del Grau de Multimèdia, vaig realitzar l’avaluació heurística d’un web de viatges. Vaig classificar els problemes d’usabilitat detectats en funció de la seva gravetat, en una escala de 0 a 4. De cada error, vaig relacionar quin era el principi heurístic afectat i quina recomanació feia per solventar-lo.
D’aquest mateix web, vaig dur a terme el procés complet per fer un test d’usabilitat: des del disseny i la planificació del test, fins a la seva realització i l’informe de resultats.
El disseny del test va contemplar els següents apartats:
- els objectius del test
- el perfil sociodemogràfic dels usuaris
- el document de screening
- el qüestionari pre-test
- la definició dels escenaris i les tasques
- el qüestionari post-test
- el document d’aprovació dels usuaris per ser gravats en vídeo.
El test d’usabilitat es va realitzar de forma presencial, amb tres usuaris als que es va proposar la realització de les tasques definides en l’etapa de disseny del test. Els problemes d’usabilitat identificats es van presentar en l’informe final, on es van incloure propostes de millora.
El treball es va completar amb la detecció de bones pràctiques d’usabilitat de webs i d’aplicacions mòbils del sector de viatges.
Durada: octubre – novembre 2015
Valor afegit: Aprendre dels errors i de les bones pràctiques d’un dels sectors econòmics que més aviat s’ha digitalitzat. Poder aplicar aquests aprenentatges a altres àmbits menys immersos en l’entorn digital.
Eines / Tecnologies: Jing, Microsoft Word, Adobe Photoshop, ordinador portàtil, telèfon mòbil.
